joanna kosinska 544543 unsplash e1541541375557

De basis

Bij suikerziekte speelt een erfelijke voorbeschiktheid vaak een rol. Maar onze huidige levensstijl is eveneens verantwoordelijk voor het ontstaan van deze aandoening. Overgewicht, roken, onvoldoende beweging, een vet- en suikerrijke voeding, frequent alcoholgebruik, te weinig groenten en fruit kunnen de ziekte in de hand werken. Je bloedsuikerwaarden kun je niet enkel onder controle houden door bloedsuikerverlagende geneesmiddelen of insuline. Hierbij vormt een aangepaste voeding een belangrijke pijler in de behandeling van diabetes. De basis is een gezonde en evenwichtige voeding met extra aandacht voor koolhydraten, vetten en vezels. Door eenvoudige aanpassingen in het bestaande voedingspatroon, kunnen we je helpen om een betere diabetesregeling te bekomen op lange termijn!

rai vidanes 752260 unsplash e1541541636997
terra evans 749008 unsplash e1541440750521

Persoonlijke begeleiding

Tijdens de begeleiding komen volgens persoonlijke noden volgende items aan bod: Wat is diabetes? Wat is de invloed van vermageren? Wat zijn de verschillende soorten koolhydraten? Hoe interpreteer ik etiketten op voedingsmiddelen? Wat is de invloed op beweging? … Je kan bij ons terecht voor begeleiding bij een verstoorde glycemie, diabetes type 2 en zwangerschapsdiabetes. Afhankelijk van de aard van uw diabetes en de wijze van behandeling heb je binnen de eerstelijnszorg recht op 2 of meerdere sessies van 30 minuten bij een erkende diëtist. Bespreek met je huisarts welk zorgsysteem in jouw situatie van toepassing is en vraag naar de juiste doorverwijzing en het juiste voorschrift. Breng bij voorkeur je laatste bloeduitslag mee. Voor meer informatie mag je ons contacteren of kan je terecht bij de huisarts.

Klaar om te starten? Contacteer ons snel!